ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

κείμεν0: Ελένη Γαλάνη

Τις τελευταίες ημέρες το πολιτιστικό τοπίο στην Ελλάδα διακατέχεται από ένα παραλήρημα ορισμένων ΜΜΕ υπέρ της πολιτικής αναβάθμισης σε υφυπουργό του έως προχτές γενικού γραμματέα σύγχρονου πολιτισμού του ΥΠΠΟΑ κ. Νικόλα Γιατρομανωλάκη. Ο λόγος δεν είναι άλλος από την προβολή της δηλωμένης ομοφυλοφιλίας του νεόκοπου πολιτικού και η επιχειρούμενη καθιέρωσή του μέσω του έργου που επιτέλεσε όντας επί ένα και πλέον χρόνο γραμματέας σύγχρονου πολιτισμού, θέση η οποία δημιουργήθηκα ειδικά γι΄ αυτόν μόλις η κυβέρνηση Μητσοτάκη ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας, το καλοκαίρι του 2019.

Σε εκτενέστατη συνέντευξη που κοσμείται με έντεκα φωτογραφίες –πορτραίτα του ιδίου, o νέος υφυπουργός καλείται να απαντήσει στις ερωτήσεις της ιστοσελίδας iefimerida.gr ως προς το έργο του επειδή πολλά σχόλια διατυπώθηκαν για την υποτονική έως ανύπαρκτη μέχρι τώρα παρουσία του στο υπουργείο Πολιτισμού.

Ποιο είναι, όμως, αυτό το έργο; Δεν διαβάσαμε ούτε μία πολιτική πράξη έστω και σε πρωτόλεια μορφή που να μας πείθει ότι το συγκεκριμένο πρόσωπο έχει όραμα για το χώρο, πόσο μάλλον ότι έχει γνώση περί αυτού. Και ναι, μεν, στον δημιουργικό τομέα δεν μπορεί κανείς να προβάλει απαιτήσεις αφού δεν είναι του χώρου, δηλαδή  καλλιτέχνης, στον τομέα όμως της «εθνικής πολιτιστικής πολιτικής» δεν βλέπουμε να έχει εισηγηθεί προτάσεις προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΑ τέτοιες που να χρησιμοποιηθούν για χάραξης μιας οποιασδήποτε πολιτικής στα χρόνια που ζούμε. Αντίθετα, όταν ερωτάται για το έργο επί των μέχρι τώρα ημερών του, οι απαντήσεις που δίνει αφορούν  διοικητικές πράξεις εκτέλεσης αποφάσεων του Γραφείου Υπουργού, όπως:

-η συμμετοχή στη δημιουργία Μητρώου καλλιτεχνών, η παρουσία στην αίθουσα ελέγχου της μετάδοσης livestreaming της παράστασης των «Περσών, η συνεργασία με την επιτροπή των λοιμωξιολόγων για «όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα για θεάματα και ακροάματα σε ανοιχτούς και κλειστούς χώρους…»,  η παροχή 25 εκατομμυρίων ευρώ περίπου, σε φορείς πολιτισμού μέσα από προσκλήσεις, έκτακτες επιχορηγήσεις, ειδικά προγράμματα και 15 επιπλέον εκατομμυρίων στους εποπτευόμενους φορείς, η επιδότηση θέσεων για θέατρα και σινεμά, το επίδομα αγοράς βιβλίων, αλλά και άλλες, μακροπρόθεσμης φύσης, που οδηγούν σε δομικές μεταρρυθμίσεις, μαζί και με τη σύνταξη προτάσεων για τη στήριξη του σύγχρονου πολιτισμού μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.

Αναφερόμενος στο έργο του για το ΕΜΣΤ, το Ακροπόλ, την Εθνική Πινακοθήκη, ο κ. Γιατρομανωλάκς μας πληροφορεί ότι:

Για το ΕΜΣΤ :«πέρασε η διάταξη για τον Διοικητικό-Οικονομικό Διευθυντή, οπότε θα προχωρήσει άμεσα, αλλά φυσικά και για τον Διευθυντή, καθώς και για τον επικαιροποιημένο Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας» και το κυριότερο ότι «το πρώτο τρίμηνο θα ξεκινήσουν να λειτουργούν το καφέ και το εστιατόριο.»

– Για το Ακροπόλ: «Μια σκέψη είναι να ξεκινήσει πρώτα το ψηφιακό Ακροπόλ και μετά να ακολουθήσει το φυσικό, έτσι ώστε να κερδηθεί σημαντικός χρόνος για έργα όπως η ανάπτυξη δεξιοτήτων των εργαζομένων του πολιτιστικού και δημιουργικού τομέα ή μια σειρά από χρηματοδοτικά εργαλεία που σχεδιάζονται»

Για την Εθνική Πινακοθήκη :«εμείς δουλεύουμε πάνω στη διοικητική αναδιοργάνωση της Πινακοθήκης και τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας της, στο έργο του ψηφιακού εξοπλισμού της, στις παρεχόμενες υπηρεσίες όπως οι ψηφιακές υπηρεσίες, πωλητήριο, εστίαση, έρευνα, συντήρηση, την εγκατάσταση των έργων, την εξυπηρέτηση και συνολική εμπειρία επισκεπτών κ.λπ., στη νέα της οπτική ταυτότητα και σήμανση, σε συνεργασία φυσικά με την Διοίκηση της Πινακοθήκης.»

Γενικότητες του τύπου «τί πρέπει, τί δεν πρέπει» διατυπώνονται επίσης και για το θέμα του Κινηματογράφου στην Ελλάδα. Χαρακτηριστικά αναφέρει : «οφείλουμε …ως οι εκ του νόμου θεματοφύλακες της ελληνικής κινηματογραφίας, να επενδύσουμε στη νέα, ανερχόμενη γενιά Ελλήνων κινηματογραφιστών, στην εμπειρία των τεχνικών μας, στο ταλέντο των σεναριογράφων και ηθοποιών μας και σε δυναμικές συμπαραγωγές» και επιλέγει την κρατική παρέμβαση για την προώθηση ελληνικών ταινιών που διεκδικούν βραβεία ή συμμετέχουν σε διαγωνιστικά τμήματα διεθνών φεστιβάλ.

Άλλες γενικότητες που αφορούν ευσεβείς πόθους είναι η εργασιακή μεταρρύθμιση του κλάδου του πολιτισμού, η προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας, η μετεξέλιξη των μοντέλων χρηματοδότησης, η ανάπτυξη νέων χρηματοδοτικών εργαλείων και η εξεύρεση νέων χρηματοδοτικών πηγών η μεταρρύθμιση του πλαισίου οργάνωσης της καλλιτεχνικής παιδείας,  η δικτύωση και σύμπραξη των δυνάμεων του πολιτιστικού και δημιουργικού τομέα, η προσέλκυση κοινού  στο σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Λόγια, λόγια, λόγια ψεύτικα, χωρίς κανένα κόστος.