VORTEX – ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΜΕ ΑΡΙΕΣ ΤΟΥ ΜΟΤΣΑΡΤ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

ΛΟΝΔΙΝO – Vortex: η νέα σειρά έργων σύγχρονης αφηρημένης ζωγραφικής της Fabienne Verdier δίνει φυσική μορφή στις συνήθως αόρατες και άυλες δυνάμεις της φύσης, ενσωματώνοντας ένα ευρύ φάσμα φυσικών φαινομένων, από τη βαρύτητα και την κινητική ενέργεια έως τα ηχητικά κύματα και τις δονήσεις.

Πρόκειται για πίνακες μεγάλης κλίμακας, που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στη γκαλερί Waddington Custot, με τη Verdier να εξερευνά, αυτή τη φορά, την οπτική αναπαράσταση τεχνικών αναπνοής που χρησιμοποιούν οι σοπράνο για να ερμηνεύσουν άριες του Μότσαρτ. Οι πίνακες της σειράς Vortex χαρακτηρίζονται από έναν ενιαίο μεγάλο στροβιλισμό έλικα που κυριαρχεί στη σύνθεση και αντηχεί τον ανερχόμενο ήχο κλιμάκωσης μιας άρια.

Η Verdier ξεκίνησε τη σειρά Vortex κατά τη διάρκεια της παραμονής της στη διάσημη σχολή καλλιτεχνικών παραστάσεων της Νέας Υόρκης, τη σχολή Juilliard όπου προσκλήθηκε για να διδάξει στα τμήματα χορού, μουσικής και δράματος. Εκεί, δουλεύοντας σε μικρότερη κλίμακα, η Verdier συνέλαβε σε οπτική μορφή τις πρακτικές και τις τεχνικές αναπνοής διακεκριμένων τραγουδιστών και μουσικών. Άρχισε να απεικονίζει τις φωνές που τραγουδούν άριες σαν στήλες αναπνοής να ανεβαίνουν στον αέρα, με κάθε διαφορετικό κομμάτι μουσικής να δημιουργεί μια μοναδική μορφή δίνης.

Συνήθως, για τη δουλειά της σε μεγάλη κλίμακα, η Verdier χρησιμοποιεί  γιγαντιαίες βούρτσες και εργαλεία της δικής της εφεύρεσης, τα οποία αναρτά από την οροφή του στούντιο. Για αυτήν τη νέα σειρά, η καλλιτέχνης έχει προσαρμόσει το περιβάλλον του στούντιο για να ενσωματώσει μια πλατφόρμα για κινητά. Αυτό της δίνει τη δυνατότητα να στέκεται ακριβώς πάνω από τη ζωγραφική, η οποία βρίσκεται στο έδαφος, και να ζωγραφίζει από το κέντρο του καμβά.

Στα έργα του Vortex, η Verdier καταγράφει μελωδίες και ρυθμούς μεμονωμένων arias μέσω ανερχόμενων καμπύλων, κυματισμών και συχνοτήτων που ανιχνεύει ενώ ακούει τη μουσική. Οι πίνακες που προκύπτουν έχουν μια αίσθηση βαρύτητας και αντικατοπτρίζουν τη ελαφρότητα του συναισθήματος και την αίσθηση «ανύψωσης» που βιώνει καθένας όταν ακούει φωνές να τραγουδούν μια άρια.

Όπως περιγράφει η Fabienne Verdier: «Αυτή η σειρά αντιπροσωπεύει την ενέργεια του ανθρώπου και της φύσης καθώς ενώνεται σε μια κατάσταση απόλυτης εμβύθισης. Υπάρχει η διάλυση του εαυτού στον ήχο, στο περιβάλλον, στην ατμόσφαιρα. Στη δουλειά μου προσπαθώ να καταγράψω την αόρατη φωνή πάνω από τα ηχητικά κύματα, να απεικονίσω την ενέργεια και εκείνα τα πράγματα που νιώθουμε αλλά δεν τα βλέπουμε ».

Η σειρά Vortex είναι η πρώτη δοουλειά της Verdier μετά τη μεγάλη αναδρομική της έκθεση στη Γαλλία σε τρία ιδρύματα, συμπεριλαμβανομένου του Musée Granet στην Aix-en-Provence.

Η Fabienne Verdier  ήταν η πρώτη Γαλλίδα καλλιτέχνης που σπούδασε υπό τον Χουάνγκ Γιουάν, στο Σιτσουάν της Κίνας, όπου παρέμεινε για 10 χρόνια. Επιστρέφοντας στη Γαλλία, η Verdier ξεκίνησε ένα σύνολο έργων συνθέτοντας στοιχεία της κινεζικής καλλιγραφίας με δυτικές καλλιτεχνικές έννοιες της αφηρημένης χειρονομίας κατά τον τρόπο του Τζάκσον Πόλοκ. Για να δημιουργήσει αυτούς τους πίνακες μεγάλης κλίμακας σε μετάξι, συνέλαβε μια συσκευή με τεράστια κινεζικά πινέλα μελανιού που κρέμονται από την οροφή του στούντιο, επιτρέποντάς της να ζωγραφίσει με ρευστότητα στην κίνηση.

Η έκθεση στο Λονδίνο είχε προγραμματιστεί να διαρκέσει μέχρι 17 Νοεμβρίου. Τώρα είναι κλειστή για το κοινό λόγω των μέτρων για κλειδώματος. Μπορείτε  να τη δείτε από το σπίτι εδώ

Video