EMPTY LOT: ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Στο Turbine Hall της Tate Modern εκθέτει την εγκατάστασή Empty Lot, ο Μεξικανός καλλιτέχνης Abraham Cruzvillegas, με τη χορηγία της Hyundai(*). Πρόκειται για μία μνημειώδη εγκατάσταση – ένα μεγάλο γεωμετρικό γλυπτό που κατασκευάστηκε από σκαλωσιές, ένα πλέγμα αποτελούμενο από τρίγωνες ξύλινες ζαρινιέρες, γεμάτες με χώμα από διάφορα πάρκα  του Λονδίνου (Peckham, Haringey και Westminster). Στα παρτέρια δεν έχει φυτευτεί τίποτα και μόνο λάμπες φωτίζουν την εγκατάσταση που θα ποτίζεται για τους επόμενους έξι μήνες. Η απρόβλεπτη φύση, η οποία μπορεί να αναπτυχθεί και να αλλάζει από τη μια εβδομάδα στην άλλη, προκαλεί ερωτήματα σχετικά με την πόλη και τη φύση, την αλλαγή και την ελπίδα.

«Στις 3 Απριλίου, θα δούμε την ολοκληρωμένη εργασία» εξηγεί ο Abraham Cruzvillegas. Κανείς δεν ξέρει αν κάτι θα μεγαλώσει και δεν πειράζει αν ο καλλιτέχνης δεν κάνει τίποτα, γιατί ο στόχος δεν είναι να κάνει αυτόν τον «κήπο» να μεγαλώσει, αλλά να παρατηρήσει τί συμβαίνει και τί – ή όχι – καταφέρνει να βλαστήσει από το τίποτα.

Η προσέγγιση αυτή αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του έργου του Gruzvillegas που χαρακτηρίζεται από την αβεβαιότητα, την ανισορροπία, το εφήμερο, χωρίς να ξέρει ακριβώς πού κατευθύνονται τα πράγματα, να ανακαλύπτει και επίσης να θαυμάζει… Όπως το λέει ο ίδιος: «Αυτή η εγκατάσταση είναι κατασκευασμένη από χώμα, νερό, φως, ικριώματα και ελπίδα».

Η τέχνη του  Abraham Cruzvillegas συνδέεται με την προσωπική του ιστορία και την παιδική του ηλικία. Ο ίδιος μεγάλωσε σε μια οικογένεια μεταναστών που άφησαν τα πάντα για να εγκατασταθούν στο Ajusco, μια «τραχιά» αγροτική περιοχή νότια της Πόλης του Μεξικού όπου οι άνθρωποι βοηθούν ο ένας τον άλλο και ζουν με αυτό που βρίσκουν. “Πάντα κάνω τα πράγματα όπως μπορώ»: για τον Αβραάμ, όλα τα είδη έχουν σωθεί, απορριφθεί ή εγκαταλειφθεί. Όλα μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν, αρκεί να μάθουμε πώς να τα κοιτάζουμε. Έτσι, το σύστημα φωτισμού της εγκατάστασης κατασκευάστηκε από σωστικά υλικά – όπου, για παράδειγμα, μια πόρτα μπάνιου χρησιμοποιήθηκε ως στήριγμα για έναν από τους λαμπτήρες του Empty Lot .

 

—————-

Hyundai(*). Η αρμόδια Επιτροπή της Hyundai επιλέγει κάθε χρόνο έναν καλλιτέχνη για να  χρησιμοποιήσει αυτόν τον εντυπωσιακό χώρο της Tate Modern – ύψος 115 πόδια και μήκος περίπου 500 πόδια – που βρίσκεται στην είσοδο του μουσείου.

 

Video