DEAD LINE EMΣΤ: TEΛΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2020

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

H παντελής έλλειψη συντονισμού είναι σύμφωνα με τη μεταβατική διοίκηση του ΕΜΣΤ (Δ. Αντωνάκη και Συραγώ Τσιάρα) η βασική αιτία των καθυστερήσεων για την έναρξη και λειτουργία του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (πρώην εργοστάσιο ΦΙΞ). Η υπουργός κ. Λίνα Μενδώνη που επισκέφθηκε το Μουσείο για αυτοψία όταν ενημερώθηκε για τα προβλήματα “ανέθεσε τον συντονισμό στο γενικό γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού κ. Νικόλα Γιατρομανωλάκη για την άμεση επίλυση ζητημάτων και την επίσπευση διαδικασιών και το Μουσείο να ανοίξει τις πύλες του πλήρες ως το τέλος του Φεβρουαρίου 2020.” Αυτά αναφέρει το ΥΠΠΟΑ σε σχετική ανακοίνωσή του. Με αυτή μας ενημερώνει ότι “έχει προχωρήσει, σε μεγάλο βαθμό, η εφαρμογή της μουσειολογικής μελέτης. Ένα μέρος της συλλογής έχει ήδη εγκατασταθεί ενώ εκκρεμούν οι εργασίες φωτισμού και της οργάνωσης των χώρων υποδοχής και εξυπηρέτησης των επισκεπτών, οι χώροι εστίασης, το πωλητήριο, αλλά και μια σειρά από διοικητικά και οργανωτικά ζητήματα.”

Το Μουσείο- που στεγάζεται στο πρώην εργοστάσιο Ζυθοποιίας Φιξ – είχε παραληφθεί ως κτηριακή υποδομή τον Φεβρουάριο 2014. Έκτοτε πολλές φορές εξαγγέλθηκαν τα εγκαίνιά του, τα οποία όμως αναβάλλονταν συνεχώς. Σήμερα, παραμένει κλειστό. Το ΥΠΠΟΑ έχει διαθέσει περισσότερα από 40 εκατομμύρια ευρώ για την ανακατασκευή του χώρου, ενώ τρία εκατομμύρια ευρώ πρόσφερε ως δωρεά το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, τον Ιούλιο 2018, για τον εξοπλισμό του Μουσείου και την εφαρμογή των εγκεκριμένων μελετών προκειμένου να εκτίθεται η μόνιμη συλλογή.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ “το ΕΜΣΤ θα πρέπει να αποτελέσει ζωντανό κύτταρο όχι μόνο του σύγχρονου πολιτισμού αλλά και ολόκληρης της Αθήνας. Ένα σημείο συνάντησης, ένα πεδίο μάθησης, ένας κοινός τόπος μεταξύ των καλλιτεχνών και των πολιτών. Όταν θα ανοίξει τις πόρτες του θα πρέπει να είναι ένας φιλόξενος χώρος που θα σφύζει από ζωή και δημιουργικότητα, και που θα αγκαλιάζει όλες τις κοινωνικές ομάδες και όλες τις ηλικίες, αλλά και ένα μουσείο το οποίο επάξια θα έχει τον τίτλο του εθνικού μουσείου σύγχρονης τέχνης μιας ευρωπαϊκής χώρας, και το οποίο θα διαδραματίζει τον εκπαιδευτικό, ερευνητικό, ψυχαγωγικό, κοινωνικό και αναπτυξιακό ρόλο που πρέπει να επιτελεί ένα μουσείο σήμερα.”